Novinka: Vyžaduje se aktualizace zabezpečení

01.10.2024

Počet podvodů enormně vzrůstá a podvodníci se snaží vymýšlet nové a nové podvody. S dalším podvodem, se kterým se můžeme setkat je e-mail phishing, který je zaměřen na klienty Fio banky.

Cílem e-mailového phishingu je získat vaše citlivé údaje (přihlašovací jméno a heslo do internetového bankovnictví), díky kterým podvodníci získají přístup do vašeho bankovnictví. Pokud se toto podvodníkům podaří, tak se následně budou snažit co nejrychleji odčerpat veškeré vaše finanční prostředky z vašich bankovních účtů.

Níže si ukážeme skutečný e-mail phishing, který je soustředěný na klienty Fio banky. Podvodníci se zaměřují na široký okruh lidí, takže není jasné, zda phishingový e-mail obdrží skutečně klienti Fio banky či klienti jiných bankovních institucí. Podvodníci tedy hromadně rozešlou e-maily a vyčkávají, kdo si daný e-mail otevře a zadá své citlivé údaje.

Ve výše uvedeném e-mail phishingu klientům dorazil e-mil, který vypadal "legitimně". Tedy snažil se působit jako skutečný e-mail od Fio banky. Předmětem tohoto e-mailu bylo informovat klienty o tom, že se vyžaduje aktualizace zabezpečení. V podvodném e-milu je kladen nátlak na klienty, a to především tak, že pokud nedojde k aktualizaci zabezpečení, tak nebudou moci klienti provádět žádné další transakce.

Na co si dát pozor!

Bankovní instituce na vás nebudou v žádném případě vyvíjet nátlak (pokud nedojde k aktualizaci v uvedený den, nebudete moci provádět žádné další transakce).

Vždy se podívejte z jaké e-mailové adresy vám e-mail dorazil, především zda doména (část za "@") odpovídá doméně společnosti.

V e-mail phishingu můžeme také narazit na gramatické chyby, protože podvodníci často využívají online překladače.

V neposlední řadě buďte opatrní u odkazů v e-mailech, které vás mohou přesměrovat na falešné stránky.